28 noiembrie 2013

Proiectarea Interfețelor Grafice

Deja parcă văd o sprânceană ridicată... Probabil că cititorii fideli ai acestui blog, nu prea mulți conform statisticilor pe care îmi mai arunc un ochi din când în când, vor fi puțin bulversați de subiect: "Ce l-o fi apucat dom'le? Proiectarea interfețelor grafice? Sună ca un curs din-ala plictisitoooor, de-ți vine să-ți pui capul pe masă și să tragi un pui de somn!"

Ei bine, am găsit un articol foarte interesant, fix pe acest subiect. Vi-l recomand!
Se cheamă: What Screens Want

Citindu-l am avut momentele acela de: aha, așa-i, mhmmm... wow! Și n-am putut sa nu ma gandesc la cât de diferit mi-au fost prezentate lucrurile în facultate.

Vă mai amintiți? Dragi studenți, principiile proiectării interfețelor grafice sunt:

  • consistență, 
  • claritate, metafore
  • bla bla bla. 

În parte, articolul se ocupă și de principii de proiectare (vezi metaforele), dar se simte entuziasmul autorului, se fac trimiteri la alte domenii conexe, sunt presărate întrebări rusești.

Paranteză. İmi amintesc că avem un curs care se chema "Monedă și Credit". Se vorbea acolo despre un document de trasă bancară. Nu auzisem niciodată de așa ceva, nu știam ce înseamnă, era ceva complet nou pentru mine. Așa că mi-am luat inima în dinți și am întrebat:

- Ce este mai exact un document de trasa bancară? Ne puteți arăta un exemplu de astfel de document? Cum se completează?

Răspunsul a venit prompt:

- Domnule student! Aici noi predăm un curs academic. Astfel de detalii le veți afla dacă o sa faceți practică sau vă veți angaja la o bancă.

Hmmm... right! Urmarea firească a fost că, domeniul ăsta legat de finanțe și bănci nu s-a prins de mine nicicum. Asta e, poate că generațiile viitoare deja formate de domnul Mugur Isărescu nu vor avea nevoie de lămuriri suplimentare legate de trasa bancară.

Să ne întelegem: nu generalizez! Am avut parte și de profesori foarte buni în facultate. De fapt, eu am terminat studiile universitare acum mulți ani și aceste lucruri s-ar putea să se mai fi schimbat... Oare?

Revenind la chestiune, "What Screens Want" e un articol de citit și salvat în bookmarks. Obligaatoriuuu!

0 commentarii: